Genomineerd voor de social enterprizes publieksprijs!

Begin juni zijn we genomineerd voor de social enterprizes publieksprijs van Social Enterprise. En nee… dit is niet de traditionele publieksprijs waar het publiek de winnaar kiest. Dit is de prijs voor degene die op een onderscheidende manier een breed publiek heeft weten te bereiken met de communicatie. Dat is voor ons nou net het allergrootste compliment. Of we gewonnen hebben? Lees dan snel verder!

From the get-go heeft Nelis de impact en storytelling prioriteit gemaakt. We kunnen onze jongeren en partners namelijk alleen vinden als we hard roepen in de woestijnen van voetbalpleintjes, achterbuurten, krochten van kroegen, luchtplaatsen van detentiecentra, prikborden van coffeeshops en al die verschillende social medi-a-locaties. Een eigen geluid, oud-Hollandsch of juist straattaal, mooie foto’s van onze Koekeloerders, catchy kledinglijn, humor, een beetje schuren, tikkie omdenken, Haagse bluf en vooral de beste mensen verzamelen in je communicatieteam.

Eeuwige tweede, nooit meer naar oma voor soep

We hebben helaas (net) niet gewonnen. Onze mede-genomineerde Oma’s Soep wist ons te overtreffen en de jury het meest te overtuigen. Daarom eten we hier de komende maanden even geen soep meer en oma ziet ons ook even niet.

Verder zijn we als ‘eeuwige tweede’ gewoon heel goed in verliezen, maar zijn we natuurlijk ook gewoon winnaars. Een jury die er niet uitkwam, ons nog even achteraf een veer gaf en al die geweldige hippe, steeds jongere en vertrouwde collega impact-makers die onze marketing waarderen. Daar gaat het ook om in het ondernemen en het leven. Dicht bij jezelf blijven, zelfspot en echt contact maken. De rest is bijzaak. We blijven zenden! Naast dat we enorm blij zijn voor Oma’s Soep, zijn we enorm trots op mede-genomineerde sociale ondernemingen Dopper, Yumeko, en Sunt. Doen we toch maar weer even allemaal.

#nelis #sinds1918 #genomineerd #publieksprijs #communicatie #authentiek #nietlullenmaarpoetsen #eeuwigetweede #alsnogwinnaars